"במה אני כבר שונה מהמתחרים שלי"?; "יש עוד אלף שמוכרים את המוצר שלי". משפטים כאלה ודומים להם שמענו לא פעם מלקוחות שניסו שוב ושוב לבסס תדמית לעסקים ולחברות שלהם, והיו קרובים להרים ידיים.
ואכן, בעלי עסקים רבים – מבעלי חנויות ועד חברות נדל"ן עתירות משאבים – מתקשים לא אחת למצוא את הסיפור המייחד אותם בעולם הזה; זה שמבדל אותם משאר השחקנים בתחום ושבכוחו לחבר אליהם קהל רחב במובן הכי רגשי ואנושי של המלה.
כפי שהחברות האלה יודעות היטב, מציאת ה"סיפור" הזה – ולאחר מכן זיקוקו והנגשתו להמונים – היא הבסיס לכל הצלחה עסקית. הסיפור הוא הוא מה שמבסס תדמית לעסקים וחברות.
כך תמצאו את הסיפור שלכם
מציאת הסיפור האמיתי מאחורי העסק שלכם היא משימה חשובה לשיווק יעיל ומכירות מוצלחות – בכל תחום ובכל ענף. הסיפור הזה משדר את הערכים, המוטיבציה והאותנטיות שמאחורי המוצרים או השירותים שאתם מציעים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לגלות את הסיפור המיוחד שלכם:
התחברו למוטיבציה המקורית שלכם
חשבו על הרגע או ההחלטה שהובילו אתכם להקים את העסק. מה המניעים העמוקים שגרמו לכם לפעול ולהגשים את החלום? האם חוויה אישית, חלום או צורך שזיהיתם בשוק? התחברו למקור האותנטי הזה, ומשם הדרך לסיפור שלכם תהיה הרבה יותר ברורה וקלה.
זהו את הערכים המרכזיים שלכם
מה החזון והערכים שמובילים אתכם כעסק? האם אתם מונעים משאיפה לשפר את החיים של הלקוחות שלכם ולפתור עבורם בעיה? האם ברצונכם לתרום לקהילה בה אתם חיים? לעולם בכללותו? הערכים המהותיים הללו ישנם. הם הובילו אתכם בתחילת הדרך. במידה שנשתכחו עם הזמן, אל דאגה – קצת אימוץ של הזיכרון וזה יחזור אליכם.
התמקדו בייחודיות שלכם
מה ההבדל המהותי בין המוצרים או השירותים שלכם לאלה של המתחרים? האם יש גישה ייחודית, טכנולוגיה חדשנית או חוויית לקוח יוצאת דופן? זקקו את מה שמבדל אתכם – והדגישו אותו.
ספרו את הסיפור שלכם באמצעים ויזואליים
הציגו את סיפור העסק שלכם באופן חזותי באתר האינטרנט שלכם, ברשתות החברתיות ובאמצעי השיווק השונים; השתמשו בתמונות, סרטונים ואינפוגרפיקה כדי לתאר למשל את שיעור העלייה בביקוש למוצר או לשירות שלכם לאורך זמן, או להראות את שביעות רצון הלקוחות.
היצמדו למרכיב הסיפורי בכל מקום
שיזרו את סיפור המותג שלכם בכל נקודת מגע עם הלקוחות הקיימים והפטנציאליים: מהאתר, דרך המסרים השיווקיים והמכירתיים ועד לפגישות עמם פנים אל פנים. ודאו שכל צוות העובדים שלכם מכיר את הסיפור ו"משדר" אותו בצורה עקבית ונכונה.
הכלל: תדמית לעסקים וחברות מתחילה בסיפור
מציאת הסיפור האותנטי והייחודי מאחורי העסק שלכם תעסוק ליצור קשר רגשי עם הלקוחות, להעביר את המסרים השיווקיים שלכם באופן משמעותי יותר ולבנות נאמנות ארוכת טווח למותג שלכם.
רוצים לפצח את הסיפור הגדול שלכם ולצאת איתו לעולם? דברו איתנו!